Menstrualni ciklus okrenite u svoju korist

Published on 06/10,2013

Svima su nam poznati negativni efekti menstrualnog ciklusa, poput snažnih grčeva u stomaku koji prouzrokuju bolove i PMS-a koji od nekih žena pravi eksplozivni organizam sa izuzetno dugačkim jezikom i dobro podmazanim glasnicama.

Sviđalo se to nama ili ne, hormoni utiču na naše ponašanje, na to da se u nekim situacijama osjećamo izuzetno smirenim i punim samopouzdanja, dok u drugim okolnostima možda na iste stimulanse iz vana reagujemo dramatično, uz plač ili nervozu. Srećom, odavno smo spoznale činjenicu da nismo lude, nego da su biologija i hemija zaslužne za ovakve promjene raspoloženja. Doduše, ponekad hinjski koristimo pms da bismo se izvukle iz nepromišljanih ispada.

 

Znajući da nivo estrogena, progestoreno i testosterona u organizmu, utiče na ponašanje i odnos okoline prema nama, menstrualni ciklus možemo iskoristiti u sopstvenu korist.

 

Odreći se "kutija dnevno" navike

 

Od 1-14. dana ciklusa (prvi dan je dan kad krvarenje počne) nivo estrogena i progesterona dostiže svoj minimum. Ovo je period kad osjećate radost i olakšanje prouzrokovano, što padom hormona, što prestankom iscrpnog pms-a u kome su vam živci bili nategnuti do krajnjih granica. Period od početka, pa do polovine menstrualnog ciklusa idealan je period za prestanak pušenja i poklapa se sa periodom od 14 dana koji je upravo dovoljan da prevaziđete apstinencijalnu krizu, s tim što ste tokom ovog perioda bezbijedni od naleta novog talasa negativnih emocija.

 

Dani za avanturu

 

Dani 3-10 menstrualnog ciklusa najbolji su momenat da isprobate neku avanturu, bilo da je riječ o ekstremnim sporotovima ili poziv na kafu upućen dečku koji vam se sviđa. Ne samo da su estrogen i progesteron na niskom nivou, te  se lakše nosite sa stresom, nego je ovo period kad ste skloniji izazovima. Budući da su vam progesteron i estrogen na niskom nivou, aktivnosti koje će povećati hormone stresa dovešće vaš organizam u ravnotežu, dok bi izostanak izazova mogao voditi melanholiji i depresiji. Stoga, samo naprijed!

 

Započeti dijetu

 

U periodu između 3. i 25. dana mensturalnog cklusa najbolje je započeti dijetu. Ovo je period smanjene želje za slatkišima i hranom, koja ponovo nastupa nekoliko dana prije dobijanja menstruacije. Istraživanja su pokazala da, iako smo do sad mislili da je povećana želja za hranom biološke prirode, ovo ipak nije slučaj. Naime, povećana želja za hranom isključivo je psihološke prirode, jer nam hrana pruža utjehu u momentima kad se osjećamo loše.

 

Sagorjeti više masti

 

Period između 15 dana i kraja menstrualnog ciklusa, odnosno lutealni period, momenat je naglog rasta estrogena i progesterona što vašem tijelu daje mogućnost da ubrza metabolizam i brže sagorijeva masne naslage, ne samo tokom vježbanja, nego i dok odmarate. Međutim, ukoliko vam je u interesu brže sagorijevanje masnoće, ovo je period kad ne biste trebali izbjegavati tjelovježbu.

 

Najbolji momenat za Papa test

 

Najbolje vrijeme da odradite papa test jeste period između 10. i 20. dana menstrualnog ciklusa. Ovo je period kad je cervikalna sluz najtanja, što utiče na jasnoću sa kojom se uzorak ćelija može sagledati. Što je još važnije, ovo je period kad su ćelije materice najstarije i lakše se mogu "pročitati" pod mikroskopom.

 

Vrući seks

 

Dan 13 u ovom slučaju nije nesrećan dan. Ovo je dan pred ovulaciju (kod ciklusa koji traje 28 dana) i momenat kad ste najosjetljiviji, libido vam je najviši, a orgazam je lako doživjeti i u ovom momentu on je i najintenzivniji. Naravno, ovo je i najfertilniji period, pa ako ne ciljate na bebu, obratite pažnju na dodatnu zaštitu.

 

Tražite povišicu

 

Dani 10-13 momenat su rasta hormona, koji ne idu samo u korist vaše seksualne privlačnosti, nego i kognitivnih sposobnosti. Vaše samopouzdanje će rasti, a mentalne sposobnosti se izoštriti kako se hormoni u organizmu pripremaju za ovulaciju. Ovo je pravi momenat da tražite povišicu ili unapređenja, a ukoliko vam se šef usprotivi, vaše verbalne sposobnosti u ovom momentu biće na vrhuncu da biste mogli sa obije noge na zemlji odbraniti svoj stav.  

 

Pratite nas - SanMagazin - magazin za inteligentnu ženu!

 


Comments

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me